Adekvatno održavanje automobila često podrazumeva i odlazak ko automehaničara, limara, servisera i brojnih drugih majstora. Jedna od aktivnosti zbog kojih se često posećuje ovlašćeni ili lokalni servis, jeste čišćenje dpf filtera. U pitanju je postupak koji će iskusni majstori završiti za nešto više od 15 minuta.
Čišćenje dpf filtera ima za cilj smanjenje emitovanja otpadnih gasova u atmosferu, kao i merenje postojećeg nivoa čestica. U pitanju je postupak koji je efikasan i brz, a može se sprovesti na nekoliko načina, što obično odlučuju majstori u zavisnosti od stanja automobila i karakteristika filtera. Jedan od načina za čišćenje dpf filtera biće dat u nastavku teksta.
Šta prethodi samoj proceduri čišćenja
Pre nego što se realizuje čišćenje dpf filtera, obično se obavlja nekoliko radnji. Jedna od njih je sa kontrolnom funkcijom, a to je provera stanja, ispravnosti i drugih karakteristika na licu mesta. Najčešće se vozila ostavljaju kod servisera, koji detaljno ispituju nivo zagađenosti i zapušenosti dpf filtera, pa tek onda vrše aktivnosti čišćenja.
Sama procedura ne traje duže od 15 do 20 minuta, ili u izuzetnim slučajevima pola sata. Obavezno je korišćenje zaštitne opreme, kao i proverenih, kvalitetnih alata i hemijskih sredstava. Veoma je značajno da ćišćenje dpf filtera bude zadatak profesionalaca, jer u suprotnom amateri mogu napraviti greške koje će imati značajne posledice na rad motora i nivo izduvnih gasova.
Kako se sprovodi čišćenje dpf filtera
Kada se obave radnje kontrole i ispitivanja stanja, sledi čišćenje dpf filtera. Za ovaj posao se mogu koristiti različita hemijska sredstva, a svaki serviser će odabrati najbolji prema sopstvenom iskustvu i karakteristikama vozila. Bitno je da bar neko vreme prethodno automobil odstoji bez funkcija i rada motora, da bude temperaturno prilagođen potrebnoj proceduri rada. Prvenstveno se proverava da li automobil ima senzor temperature na filteru, koji je potrebno otkloniti. Ukoliko nema, onda pre nego što se sprovede ćišćenje dpf filtera treba pažljivo pristupiti samom otvoru. U slučaju da ne postoji senzor temperature, koristi se sonda. Savremena hemijska sredstva i preparati imaju mogućnost korišćenja kroz otvore, uz raspršivač ili uske sonde, kako bi mogle dopreti u unutrašnjost različitih filtera i njihovih mehanizama.
Kada se obezbedi prostor za kontakt sa sredstvom, po jednom od navedinih načina upotrebe hemijskih preparata, vrši se čišćenje pdf filtera. Obično se sredstva ostavljaju da odstoje neko vreme, a zatim ili ispiraju, ili samo filter vraća u prvobitni položaj. To zavisi od samog preparata i njegovih karakteristika, u nekim slučajevima se koriste i krpe, sunđeri i mnogo toga drugog. Da bi se filter vratio u primarno stanje, otvor se zatvara, ili pre toga postavlja i senzor temperature. Nakon pregledanja i kontaktnog računara, može se videti da lapmica koja pokazuje zapušenje filtera više ne sija, kao i da je sve u besprekornom stanju.
Tehnike i procedure za čišćenje dpf filtera razlikuju se u zavisnosti od niza faktora, kao što su: pristupi majstora i servisera, stanje i nivo zapušenja, kao i same karakteristike filtera i automobila. Najbitnije je da svaka procedura bude kompletno završena i detaljno odrađena, kako bi se nivo zagađenja smanjio na najmanji mogući nivo, a funkcije motora značajno rasteretile pritiska čestica, gasova i stranih tela. Sve to, obezbeđuje adekvatno i blagovremeno čišćenje dpf filtera.